Komunikat

Zapraszamy do udziału w międzynarodowej konferencji naukowej

z cyklu Komunikowanie społeczne w edukacji – XIX spotkanie

Kompetencje przedszkola, szkoły i nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w obszarze diagnozy oraz identyfikacji specjalnych potrzeb rozwojowych oraz edukacyjnych. Kompetencje komunikacyjne w systemie diagnozy, wsparcia i terapii ucznia

 

Miejsce konferencji: LĄDEK ZDRÓJ - https://www.ck-kalina.pl/; Termin: 16-19 września 2024 r.

Patronat Honorowy:

JM Rektor Akademii Nauk Stosowanych - dr hab. Donat MIERZEJEWSKI, prof. ANS w Pile

I. Komitet Naukowy:
  • Monika Brozmanová,PhD., Pedagogická Fakulta UMB
  • dr hab. Przemysław Frąckowiak prof. ANS w Pile
  • dr hab. Anna Kanios, UMCS
  • PhDr. Bronislava Kasáčová, CSc.
  • mgr Katarzyna Klaczyńska, Prezes, Ośrodek Rehabilitacji „Zabajka 2” w Złotowie
  • dr hab. Małgoirzata Kuśpit, prof. UMCS
  • dr hab. Maciej Kołodziejski, prof. AM w Płocku
  • mgr Angelika Leszczyńska, Prezes Fundacji Złotowianka w Złotowie
  • dr hab. Wojciech J. Maliszewski, prof. ANS w Pile
  • dr hab. Zbigniew Nęcki (Krakowska Akademia im Andrzeja Frycza Modrzewskiego) – Przewodniczący
  • dr hab. Inetta Nowosad, prof. UZ
  • mgr Jolanta Pietruszka, Przewodnicząca Rady Fundacji Złotowianka w Złotowie
  • dr hab. Anita Stefańska, prof. UAM, Prezes Stowarzyszenia Arteterapeutów Polskich KAJROS
  • dr hab. Mirosława Wawrzak-Chodaczek (UWr)
  • dr hab. Anna Weissbrot-Koziarska, prof. UO
  • dr hab. Klaudia Węc, prof. AIK
  1. Celem konferencji jest:
  • przegląd podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla pierwszego etapu kształcenia w szkole podstawowej w kierunku określenia kompetencji zawodowych nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
  • poszukiwanie nowych rozwiązań w realizacji zadań w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi w przedszkolu i szkole;
  • identyfikacja i doskonalenie kompetencji szkoły i nauczyciela w obszarze diagnozy specjalnych potrzeb rozwojowych (SPR) i edukacyjnych (SPE), a także wczesnej, rozwiniętej diagnozy i interwencji, wielostronnej stymulacji i uaktywniania, usprawniania, kompensacji oraz wspierania i wspomagania
  • krytyczny ogląd efektów uczenia się na kierunkach pedagogicznych, ze szczególnym uwzględnieniem jednolitych studiów magisterskich Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w perspektywie koniecznych kompetencji w obszarze diagnozy SPE i SPR.

III.          Proponowany program konferencji

  • dyskusje panelowe na temat:
    • podstawa programowa wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w perspektywie pracy z dziećmi z SPR i SPE;
    • ogólne standardy, wytyczne i wskazówki do postępowania diagnostycznego w badaniach dzieci
      i młodzieży z wybranymi specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnym;
    • uwarunkowania prawne pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz terapii i rehabilitacji dzieci;
    • dziecko lub uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej;
    • klasyfikacja specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz działania edukacyjne, profilaktyczne, terapeutyczne i stricte rehabilitacyjne w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach rozwojowych
      i edukacyjnych;
    • rola nauczyciela, a szczególnie jego kompetencji komunikacyjnych w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, planowanie i konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych oraz kierunkowanie form i metod rehabilitacji;
    • terapia i rehabilitacja dzieci w oparciu o współpracę przedszkola, szkoły, ośrodka rehabilitacji i służby zdrowia.
  • warsztaty – certyfikowane szkolenie dla nauczycieli akademickich oraz przedszkoli i szkół podstawowych, także w Lądku-Zdroju, w zakresie Kompetencji diagnostycznych zaburzeń rozwojowych dziecka oraz form i metod rehabilitacji uczniów z zaburzeniami (niepełnosprawnościami) w sferze autystycznego spektrum zaburzeń niepełnosprawności intelektualnej, mózgowego porażenia dziecięcego i innych zaburzeń ruchowych, zaburzeń o podłożu genetycznym i epigenetycznym, chorób przewlekłych i odmienności somatycznych.

 

IV. Formuła konferencji i harmonogram przygotowań
  • Obrady prowadzone będą w formie dyskusji panelowej. Karty zgłoszeń oraz tezy wystąpień wraz z pełnymi tekstami wystąpień/rozdziału monografii i streszczeniem w języku polskim prosimy przesłać w nieprzekraczalnym terminie 18.06.2024 na adres e-mail: pedagogika@ans.pila.pl
  • Monografia zostanie wydana w ramach serii wydawniczej Komunikacja społeczna w edukacji w Wydawnictwie Adam Marszałek – rekrutacja tekstów do 30 października 2024.
V. Sprawy organizacyjne

Wpłaty, zgodnie z wyliczeniem wynikającym z zamieszczonej tabeli kosztów, należy dokonać do 19.06.2024 r. na konto:Fundacja Złotowianka SWIFT CODE GBWCPLPP Spółdzielczy Bank Ludowy Zakrzewo 46 8944 0003 0002 7430 2000 0020  koniecznie z dopiskiem – „Komunikacja społeczna w edukacji Lądek-Zdrój”

Opłata rejestracyjna

450 zł

Wyżywienie i nocleg w pokoju dwuosobowym

700 zł

OGÓŁEM

1150 zł

Uwaga: nocleg w pokoju jednoosobowym – dopłata 200 zł

Opłata rejestracyjna obejmuje: materiały konferencyjne oraz publikację zakwalifikowanego materiału w monografii. Dalsze informacje organizacyjne oraz szczegółowy porządek obrad prześlemy w terminie do 1.09.2024.

Uczestnicy Konferencji otrzymują certyfikat potwierdzający ich udział

            Korespondencję z adnotacją „Komunikacja społeczna w edukacji” prosimy kierować na adres

Katedra Pedagogiki Akademii Nauk Stosowanych w Pile

ul. Podchorążych 10, 64 – 920 Piła; e-mail: pedagogika@ans.pila.pl

 

  1. Komitet organizacyjny:
  • Przewodnicząca:         dr Monika Litwinow, ANS w Pile
  • Członkowie: dr Jerzy Gałęski, prof. ANS w Pile

dr Natalia Gniadek ANS w Pile

dr Małgorzata Karwowska ANS w Pile

dr Romualda Kosmatka ANS w Pile

dr Dagmara Łupicka-Szczęśnik ANS w Pile

mgr Mirosław Drzewowski ANS w Pile

mgr Aneta Kaczmarek

mgr Klaudia Kaczmarek Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

© 2020 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Cookies wykorzystywane są do prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.

Po więcej szczegółów odwiedź naszą "Politykę prywatności"