Zapraszamy do udziału w międzynarodowej konferencji naukowej
z cyklu Komunikowanie społeczne w edukacji – XIX spotkanie
Kompetencje przedszkola, szkoły i nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w obszarze diagnozy oraz identyfikacji specjalnych potrzeb rozwojowych oraz edukacyjnych. Kompetencje komunikacyjne w systemie diagnozy, wsparcia i terapii ucznia
Miejsce konferencji: LĄDEK ZDRÓJ - https://www.ck-kalina.pl/; Termin: 16-19 września 2024 r.
Patronat Honorowy:
JM Rektor Akademii Nauk Stosowanych - dr hab. Donat MIERZEJEWSKI, prof. ANS w Pile
I. Komitet Naukowy:
- Monika Brozmanová,PhD., Pedagogická Fakulta UMB
- dr hab. Przemysław Frąckowiak prof. ANS w Pile
- dr hab. Anna Kanios, UMCS
- PhDr. Bronislava Kasáčová, CSc.
- mgr Katarzyna Klaczyńska, Prezes, Ośrodek Rehabilitacji „Zabajka 2” w Złotowie
- dr hab. Małgoirzata Kuśpit, prof. UMCS
- dr hab. Maciej Kołodziejski, prof. AM w Płocku
- mgr Angelika Leszczyńska, Prezes Fundacji Złotowianka w Złotowie
- dr hab. Wojciech J. Maliszewski, prof. ANS w Pile
- dr hab. Zbigniew Nęcki (Krakowska Akademia im Andrzeja Frycza Modrzewskiego) – Przewodniczący
- dr hab. Inetta Nowosad, prof. UZ
- mgr Jolanta Pietruszka, Przewodnicząca Rady Fundacji Złotowianka w Złotowie
- dr hab. Anita Stefańska, prof. UAM, Prezes Stowarzyszenia Arteterapeutów Polskich KAJROS
- dr hab. Mirosława Wawrzak-Chodaczek (UWr)
- dr hab. Anna Weissbrot-Koziarska, prof. UO
- dr hab. Klaudia Węc, prof. AIK
- Celem konferencji jest:
- przegląd podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla pierwszego etapu kształcenia w szkole podstawowej w kierunku określenia kompetencji zawodowych nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
- poszukiwanie nowych rozwiązań w realizacji zadań w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi w przedszkolu i szkole;
- identyfikacja i doskonalenie kompetencji szkoły i nauczyciela w obszarze diagnozy specjalnych potrzeb rozwojowych (SPR) i edukacyjnych (SPE), a także wczesnej, rozwiniętej diagnozy i interwencji, wielostronnej stymulacji i uaktywniania, usprawniania, kompensacji oraz wspierania i wspomagania
- krytyczny ogląd efektów uczenia się na kierunkach pedagogicznych, ze szczególnym uwzględnieniem jednolitych studiów magisterskich Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w perspektywie koniecznych kompetencji w obszarze diagnozy SPE i SPR.
III. Proponowany program konferencji
- dyskusje panelowe na temat:
- podstawa programowa wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w perspektywie pracy z dziećmi z SPR i SPE;
- ogólne standardy, wytyczne i wskazówki do postępowania diagnostycznego w badaniach dzieci
i młodzieży z wybranymi specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnym;
- uwarunkowania prawne pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz terapii i rehabilitacji dzieci;
- dziecko lub uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej;
- klasyfikacja specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz działania edukacyjne, profilaktyczne, terapeutyczne i stricte rehabilitacyjne w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach rozwojowych
i edukacyjnych;
- rola nauczyciela, a szczególnie jego kompetencji komunikacyjnych w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, planowanie i konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych oraz kierunkowanie form i metod rehabilitacji;
- terapia i rehabilitacja dzieci w oparciu o współpracę przedszkola, szkoły, ośrodka rehabilitacji i służby zdrowia.
- warsztaty – certyfikowane szkolenie dla nauczycieli akademickich oraz przedszkoli i szkół podstawowych, także w Lądku-Zdroju, w zakresie Kompetencji diagnostycznych zaburzeń rozwojowych dziecka oraz form i metod rehabilitacji uczniów z zaburzeniami (niepełnosprawnościami) w sferze autystycznego spektrum zaburzeń niepełnosprawności intelektualnej, mózgowego porażenia dziecięcego i innych zaburzeń ruchowych, zaburzeń o podłożu genetycznym i epigenetycznym, chorób przewlekłych i odmienności somatycznych.
IV. Formuła konferencji i harmonogram przygotowań
- Obrady prowadzone będą w formie dyskusji panelowej. Karty zgłoszeń oraz tezy wystąpień wraz z pełnymi tekstami wystąpień/rozdziału monografii i streszczeniem w języku polskim prosimy przesłać w nieprzekraczalnym terminie 18.06.2024 na adres e-mail: pedagogika@ans.pila.pl
- Monografia zostanie wydana w ramach serii wydawniczej Komunikacja społeczna w edukacji w Wydawnictwie Adam Marszałek – rekrutacja tekstów do 30 października 2024.
V. Sprawy organizacyjne
Wpłaty, zgodnie z wyliczeniem wynikającym z zamieszczonej tabeli kosztów, należy dokonać do 19.06.2024 r. na konto:Fundacja Złotowianka SWIFT CODE GBWCPLPP Spółdzielczy Bank Ludowy Zakrzewo 46 8944 0003 0002 7430 2000 0020 koniecznie z dopiskiem – „Komunikacja społeczna w edukacji Lądek-Zdrój”
Opłata rejestracyjna
|
450 zł
|
Wyżywienie i nocleg w pokoju dwuosobowym
|
700 zł
|
OGÓŁEM
|
1150 zł
|
Uwaga: nocleg w pokoju jednoosobowym – dopłata 200 zł
Opłata rejestracyjna obejmuje: materiały konferencyjne oraz publikację zakwalifikowanego materiału w monografii. Dalsze informacje organizacyjne oraz szczegółowy porządek obrad prześlemy w terminie do 1.09.2024.
Uczestnicy Konferencji otrzymują certyfikat potwierdzający ich udział
Korespondencję z adnotacją „Komunikacja społeczna w edukacji” prosimy kierować na adres
Katedra Pedagogiki Akademii Nauk Stosowanych w Pile
ul. Podchorążych 10, 64 – 920 Piła; e-mail: pedagogika@ans.pila.pl
|
- Komitet organizacyjny:
- Przewodnicząca: dr Monika Litwinow, ANS w Pile
- Członkowie: dr Jerzy Gałęski, prof. ANS w Pile
dr Natalia Gniadek ANS w Pile
dr Małgorzata Karwowska ANS w Pile
dr Romualda Kosmatka ANS w Pile
dr Dagmara Łupicka-Szczęśnik ANS w Pile
mgr Mirosław Drzewowski ANS w Pile
mgr Aneta Kaczmarek
mgr Klaudia Kaczmarek Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej