
SEMINARIUM DLA NAUCZYCIELI
Podstawa programowa edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w Polsce - fakty i mity. Kompetencje samorządu, szkoły i nauczycieli w zakresie realizacji podstawy programowej - infrastruktura a efekty uczenia się.
Akademia Nauk Stosowanych w Pile
12.06.2024 r.
Organizator : Akademia Nauk Stosowanych w Pile, Katedra Pedagogiki
Współorganizator: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
W czasie seminarium zostaną omówione najważniejsze zagadnienia dotyczące realizacji postawy programowej. W części warsztatowej wysłuchamy specjalistów, którzy zapoznają nas z wyznacznikami prawidłowego rozwoju, dobrego słyszenia i widzenia u dziecka. Podpowiedzą, kiedy wskazana jest diagnoza i co zrobić po jej uzyskaniu?
Udział w seminarium jest bezpłatny.
Liczba miejsc ograniczona (60 osób).
Zapisy prosimy kierować na poszczególne tematy na adres: pedagogika@ans.pila.pl
Wybierz swoje warsztaty:
– "Proszę zobacz, usłysz, zrozum i zaakceptuj mnie" Dr Małgorzata Karwowska, Katedra Pedagogiki, ANS w Pile - maksymalnie 20 osób
– "Wstępna diagnoza i interwencja zaburzeń słuchu u dzieci. Połączenie ucho-mózg, czy słuchamy uchem?" – Aleksandra Czerwińska, Kierownik Oddziału Geers Dobry Słuch, Piła - maksymalnie 20 osób
– Wady wzroku u dzieci – kiedy diagnoza i co zrobić po diagnozie?, Michał Karski, optyk, optometrysta, Salon Optyczny w Pile – maksymalnie 20 osób
Seminarium jest adresowane do dyrektorów przedszkoli i szkół podstawowych, nauczycieli wychowania przedszkolnego i szkół podstawowych, pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych oraz doradców metodycznych.
PROGRAM:
10.00 - 10.15 Otwarcie konferencji (Budynek D, sala 215)
10:15 – 10:40 Podstawa programowa edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – zadania przedszkola i szkoły, osiągnięcia ucznia na zakończenie obydwu etapów kształcenia
w perspektywie i w korelacji z infrastrukturą i warunkami realizacji zadań i treści programowych. Finansowanie zadań przez samorząd.
Dr Natalia Gniadek, Katedra Pedagogiki, ANS w Pile, dr Dagmara Łupicka-Szczęśnik, Katedra Pedagogiki, ANS w Pile.
10.40 - 11.05 Czy podstawa programowa stanowi inspirację do nauki i rozwoju dziecka?
Dr Romualda Kosmatka, Katedra Pedagogiki, ANS w Pile.
11:05 – 11:30 Kompetencje zawodowe nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w obszarze przygotowania metodycznego.
Mgr Karolina Strógarek, doradczyni metodyczna, CDN w Pile, mgr Katarzyna Strzałkowska, doradczyni metodyczna, CDN w Pile.
11:30 – 11:45 Dyskusja
11.45 - 12.15 Przerwa kawowa
12.15 - 13.15 Warsztaty (równoległe)
1.Proszę zobacz, usłysz, zrozum i zaakceptuj mnie (sala 114, budynek D)
Dr Małgorzata Karwowska, Katedra Pedagogiki, ANS w Pile.
Podczas warsztatu wzbogacisz wiedzę o wybranych zaburzeniach rozwojowych, sposobach ich diagnozowania, rozpoznawania niezaspokojonych potrzeb ucznia oraz umiejętnościach odczytywania ukrytych przekazów manifestowanych w nieakceptowanych społecznie zachowaniach.
2. Wstępna diagnoza i interwencja zaburzeń słuchu u dzieci. Połączenie ucho-mózg, czy słuchamy uchem? (sala 107, budynek D)
Aleksandra Czerwińska, Kierownik Oddziału Geers Dobry Słuch, Piła.
W trakcie warsztatu dowiesz się, jak wyglądają badania słuchu dzieci i co jest ich celem. Jakie są ubytki słuchu? Czy trzeba zrobić badanie przesiewowe? Jak zrobić obiektywne badanie słuchu? Czym są behawioralne badania słuchu? Czy istnieją sposoby na naprawę zaburzeń słuchu? Przewodnik po nauce dobrego słyszenia dzieci – co nauczyciel i rodzic może zrobić dla swojego dziecka.
3. Wady wzroku u dzieci – kiedy diagnoza i co zrobić po diagnozie? (sala 215, budynek D)
Michał Karski, optyk, optometrysta, Salon Optyczny w Pile.
W trakcie warsztatu dowiesz się, że niestety wady wzroku u dzieci są rzadko wcześnie diagnozowane, zwłaszcza u kilkulatków. Najmłodsze dzieci nie mają świadomości ich istnienia. Po czym poznać, że dziecko słabiej widzi? Na jakie sygnały zwrócić uwagę i kiedy udać się do okulisty na badanie wzroku? Czy zawsze konieczne są okulary, a może szkła kontaktowe? Czym jest astygmatyzm, jak ćwiczyć wzrok? Czemu tak ważny jest wzrok w trakcie procesu uczenia się.
13.15 – 13.30 Podsumowanie seminarium
UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Cookies wykorzystywane są do prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
Po więcej szczegółów odwiedź naszą "Politykę prywatności"